Boots Apotheek app

Wat is de Boots Apotheek app?

Met de Boots Apotheek app wordt het beheren van je medicijnen een stuk eenvoudiger. Het is als een slimme pillendoos, waarin je al je medicatiezaken op één plek verzamelt. Je hebt bijvoorbeeld 24 uur per dag toegang tot je actuele medicatieoverzicht, waardoor je nooit meer een inname hoeft te vergeten.

Bovendien kan de Boots Apotheek app het bestellen van nieuwe medicijnen makkelijker maken, omdat je het gewoon thuis via je smartphone kunt regelen. Ook kun je via de app eventuele wijzigingen in jouw medicatiegebruik makkelijk doorgeven.

Naast het handige beheer van je medicijnen, biedt de app ook waardevolle informatie en ondersteuning. Je krijgt bijvoorbeeld toegang tot medicijninformatie, waaronder informatieve instructiefilmpjes. Ze helpen patiënten met de juiste manier van medicijngebruik.

Al deze functionaliteiten maken leven met medicijnen makkelijker. De Boots Apotheek app is eenvoudig in gebruik en uiteraard goed beveiligd om patiënten gegevens te beschermen.

Meer informatie Boots Apotheek app

Wil je meer weten over de Boots Apotheek app of heb je hulp nodig bij het installeren? Kom dan gerust langs in een van onze apotheken. Onze medewerkers helpen je graag bij het activeren van de Boots Apotheek app op jouw telefoon.


Wat vind ik in de Boots Apotheek app?

De Boots Apotheek app biedt verschillende diensten aan. Daarnaast helpen de verschillende functionaliteiten van de medicatie app je met allerlei vraagstukken rondom medicatiegebruik, wat het leven met medicijnen makkelijker maakt. Hieronder hebben we een aantal voorbeelden gezet die je kunt verwachten van de Boots Apotheek app.


Boots apotheek medicatieoverzicht

Met behulp van de Boots Apotheek app kun je moeiteloos jouw persoonlijke medicatiedossier beheren. Hierdoor heb je te allen tijde en overal een duidelijk overzicht van jouw medicatie. Bovendien kun je zelf wijzigingen in jouw medicijngebruik doorgeven als de dosering of het type medicatie veranderd is. Deze wijzigingen worden altijd gecontroleerd door de apotheker.

In het medicatieoverzicht staan de medicijnen die je in de afgelopen 12 maanden hebt gebruikt, inclusief de voorgeschreven dosering en het gebruik. Deze informatie haalt de Boots Apotheek app op uit het Apotheek Informatie Systeem (AIS) zodat je altijd beschikt over een actueel overzicht. Dit kan van belang zijn bij bijvoorbeeld een ziekenhuisopname of een bezoek aan arts of specialist.

Herhaalrecept in Boots Apotheek app


Als je een herhaalrecept hebt, kun je de medicijnen via de Boots Apotheek app gemakkelijk opnieuw bestellen. Dit doe je het makkelijkste door een nieuwe bestelling te plaatsen met je recept via de app. Hiermee heb je direct toegang tot jouw persoonlijke medicatieoverzicht en kun je snel en veilig herhaalrecepten aanvragen. 


Medicatie controle in Boots Apotheek app

Ook kun je in de Boots Apotheek app bijhouden wanneer je je medicijnen hebt ingenomen. Hierdoor behoud je zelf de controle over jouw medicatiegebruik. Daarnaast kun je ook instellen dat de app een seintje geeft wanneer je jouw medicijnen moet innemen. Kortom, de Boots Apotheek-app vereenvoudigt jouw leven met medicijnen.

Bijsluiter in Boots Apotheek app

Voor ieder medicijn uit je medicatieoverzicht kun je de bijsluiter vanuit de Boots Apotheek app bekijken en downloaden. 


Voordelen Boots Apotheek app

De Boots Apotheek app heeft een aantal handige functionaliteiten. Hieronder hebben we alle voordelen op een rijtje gezet!

  • Medicijnen makkelijker bestellen: met de Boots Apotheek app kun je efficiënt online makkelijk nieuwe voorraad medicijnen bestellen. Je hebt de mogelijkheid om het gewenste medicijn te selecteren uit een overzicht of een foto van het recept te maken.
  • Medicijnen controle: in de Boots Apotheek app vind je een medicatieoverzicht. Op die manier kun je gemakkelijk bijhouden welke medicijnen je momenteel gebruikt.
    Inname controle: wat je ook kunt instellen is een inname herinnering van je medicatie. De apotheek app geeft een seintje als je medicatie moet innemen, waardoor je nooit meer vergeet om je medicijnen op tijd in te nemen.
  • Aanpassingen doorgeven: het kan natuurlijk voorkomen dat er wat verandert in je medicatie gebruik. Zo kan de dosering veranderen, maar ook het type medicijn. Deze veranderingen in medicijngebruik kun je gemakkelijk via de app doorgeven. Hetzelfde geldt voor het stoppen van medicatie.
  • Handige informatie: met de Boots Apotheek app krijg je ook toegang tot informatieve video's en belangrijke details over je medicijnen en hulpmiddelen.
  • Persoonlijke tips: in de Boots Apotheek app ontvang persoonlijk advies en nuttige tips met betrekking tot je medicatie.
  • Foto overzicht: in de Boots Apotheek app kun je ook gemakkelijk het uiterlijk van je medicijn opzoeken en de bijbehorende verpakking.
  • Berichten sturen: Een bericht sturen naar je apotheek als je vragen hebt. De Boots Apotheek app maakt het op die manier makkelijker om contact op te nemen met jouw apotheker.
  • Belangrijke informatie apotheek: In de Boots Apotheek app vind je ook alle benodigde informatie over je apotheek, zoals contactgegevens en openingstijden.

Hoe maakt de Boots Apotheek app leven met medicijnen makkelijker?

Met de Boots Apotheek-app heb je alle relevante informatie over je medicijnen direct beschikbaar, waardoor je altijd toegang tot je medicijnenoverzicht hebt. Naast de officiële benamingen die handig kunnen zijn voor andere zorgverleners of buitenlandse artsen, kun je ook gedetailleerde beschrijvingen vinden. Denk hierbij aan de kleur en grootte van de medicijnen.

Een andere handige functie van de medicijnen app is de medicijnwekker, die je helpt herinneren wanneer je je medicijnen moet innemen. Daarnaast biedt de Boots Apotheek app een snelle en eenvoudige mogelijkheid om online nieuwe medicijnen te bestellen wanneer je huidige voorraad bijna op is.

Dit alles is ontworpen om het gemak te bieden dat je gewend bent van jouw vertrouwde Boots Apotheek app, zodat je online probleemloos je medicatie kunt beheren.

Jouw gegevens zijn veilig

De Boots Apotheek app is beschikbaar voor nagenoeg alle gebruikers van smartphones. Je kunt de app downloaden in de Apple App Store (IoS) en Google Play (Android). In deze app staat persoonlijke en belangrijke informatie. Daarom vragen we je eenmalig te identificeren.

Om zo je gegevens en privacy te beschermen vragen wij eenmalig je te identificeren. Dit kan online met DigiD of aan de balie van je Boots apotheek. De volgende keer dat je de app gebruikt kun je inloggen met je persoonlijke toegangscode of vingerafdruk.

Veelgestelde vragen Boots Apotheek app

Heb je vragen over de Boots Apotheek app? Wellicht staat het antwoord tussen onze veelgestelde vragen.

Staat het antwoord op je vraag er niet bij, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier


Algemeen

Hoe kan ik uitloggen of mijn account verwijderen?

1. Ga naar je profiel (meest rechtse tabblad onder in de app) 2. Ga naar instellingen (klik op het Tandwieltje rechts bovenin de pagina) 3. Klik op de drie puntje rechtsboven en u kunt hier kiezen tussen 'Uitloggen' en 'Verwijder account'

Hoe wordt omgegaan met mijn gegevens?

De Boots app voldoet aan alle relevante Nederlandse wet- en regelgeving, waaronder de AVG (algemene verordening gegevensbescherming). Voor online identificatie is daarom gekozen voor DigiD waarbij je, na het doorlopen van een eenmalig identificatieproces, je relevante gegevens kan inzien. Je hoeft DigiD enkel eenmalig te gebruiken voor de activatie van de app. Inloggen kan vervolgens met een persoonlijke code, een vingerafdruk of gezichtsherkenning (Face ID). Identificatie in de apotheek blijft ook mogelijk.

Is de app voor alle mobiele telefoons beschikbaar?

De Boots app is beschikbaar voor nagenoeg alle gebruikers van mobiele telefoons. Je kunt de app downloaden in de App Store (IOS) en Google Play (Android).

Welke functionaliteiten zijn beschikbaar?

De Boots app bevat de volgende functionaliteiten: patiënt identificatie en registratie middels een apotheekportaal, of online via DigiD. Inzicht in het actuele medicatieoverzicht (op basis van de informatie uit het Apotheek Informatie Systeem (AIS), informatie rondom medicatie en gebruik. Een medicatie inname wekker. Het eenvoudig bestellen van herhaalmedicatie. De contactgegevens van de apotheek (locatie, telefoon, e-mail). Een link naar de online Boots webshop en de mogelijkheid om de app in het Nederlands, Engels en binnenkort in het Arabisch of Turks te gebruiken. De functionaliteiten van de app worden periodiek verbeterd en uitgebreid.

Kan ik kiezen voor een andere taal?

De huidige versie is beschikbaar in het Nederlands en in het Engels. Hierbij volgt de app de taal die op de telefoon staat ingesteld. Wanneer de ingestelde taal niet Nederlands is èn de gevraagde taal nog niet beschikbaar is, dan wordt Engels als taal toegepast. Binnenkort is de app ook in het Arabisch en Turks te gebruiken.

Waar kan ik met vragen over de werking van de Boots Apotheek app terecht?

Op verschillende plaatsen in de app vindt je een i als je daar op klikt kom je bij de veel gestelde vragen terecht. Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Gebruik dan het contactformulier om je vraag te stellen. Het contactformulier is te vinden op de website www.bootsapotheek.nl/contact-boots-app of via contact (rechts bovenaan de website) - Boots app.

Wat als ik overstap naar een andere apotheek?

Als je overstapt naar een andere apotheek dan zal de Boots app niet meer worden geactualiseerd op basis van de verstrekte medicatie. Je kunt je account dan via de persoonlijke instellingen verwijderen. Stap je over naar een andere Boots apotheek, dan kunt je de Boots app opnieuw installeren en bij het registratieproces je nieuwe Boots apotheek selecteren.

Nieuw account aanmaken

Ik wil een nieuw account aanmaken en krijg de melding "E-mailadres bestaat al. Ga naar inloggen en gebruik dit e-mailadres"

1. Ga naar "Heb je al een account? Log in" 2. Log in met het e-mailadres dat je eerder hebt gebruikt om een account aan te maken.

Ik wil een nieuw account aanmaken en krijg de  melding "Koppelen met apotheek niet gelukt"

Deze melding kan twee oorzaken hebben. 1. Je hebt een account aangemaakt met een ander e-mailadres 2. Je staat niet ingeschreven bij de gekozen Boots apotheek

Herinneringen

Hoe stel ik een herinnering in?

1. Ga naar Medicatie (middelste tabblad onder in de app) 2. Kies het artikel waar je een herinnering voor in wilt stellen 3. Kies 'Wijzig' (bij Gebruikersinformatie) 4. Kies een dosering 5. Vul per dosis bij --:-- de tijd in (je kunt ook een moment kiezen)

Kan ik een herinnering uitzetten?

1. Ga naar uw Profiel (meest rechtste tabblad onder in de app) 2. Ga naar Instellingen (klik op het Tandwieltje rechts bovenin de pagina) 3. Zet Medicatie herinneringen onder berichtgeving uit.

Bestellingen

Mijn bestelling heeft de status 'afgeleverd', maar ik heb de medicatie nog niet (volledig) ontvangen.

De orderstatus verandert automatisch na 15 dagen van “Klaar om te leveren” naar de status “Afgeleverd”. Medicatie die je nog niet (volledig) hebt ontvangen wordt nog (na)geleverd door je apotheek en hiervoor ontvang je dan een afhaalbericht.

Inloggen

Ik wil inloggen en krijg de melding "Er is iets misgegaan met uw verzoek"

Waarschijnlijk heeft u nog geen account aangemaakt met het gebruikte e-mailadres

Profiel

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

1. Ga naar uw Profiel (meest rechtste tabblad onder in de app) 2. Ga naar Instellingen (klik op het Tandwieltje rechts bovenin de pagina) 3. Kies onder ACCOUNT VEILIGHEID voor wachtwoord wijzigen 4. Je ontvangt een e-mail op het bij ons bekende emailadres met een link om je wachtwoord te wijzigen

Medicatieoverzicht

Hoe bouwt de app het medicatieoverzicht op?

Het medicatieoverzicht toont in het begin alle medicatie die je Boots apotheek de afgelopen 12 maanden aan je heeft geleverd.

Wat moet ik doen als het medicatieoverzicht niet klopt?

Het medicatieoverzicht is een samenvatting van medicatie die je geleverd krijgt vanuit je eigen Boots apotheek. Medicatie die je recent van bijvoorbeeld een dienstapotheek hebt ontvangen wordt niet in het medicatieoverzicht getoond. Wanneer je de vervolglevering vervolgens van je eigen apotheek ontvangt, wordt het medicijn wel getoond in het medicatieoverzicht.

Waar vind ik extra informatie over mijn medicatie?

1. Ga naar Medicatie (het middelste tabblad onder in de app) 2. Klik op het artikel waar u extra informatie over wilt krijgen 3. Scroll naar beneden naar medicatie informatie 4. Klik op 'Bijsluiter'

Hoe kan ik een gepauzeerd geneesmiddel weer actief maken?

1. Ga naar Medicatie (het middelste tabblad onder in de app) 2. 'Swipe' het geneesmiddel dat je weer actief wilt maken naar links 3. Kies 'Hervat' of 'Stop'

Hoe kan ik een herhaling plaatsen?

1. Ga naar Medicatie (het middelste tabblad onder in de app) 2. Klik op het artikel wat je wilt bestellen 3. Klik HERHAAL 4. De app vraagt om bevestiging en de app stuurt je verzoek naar de apotheek

Over welke functionaliteiten beschikt de Boots apotheek app?

De Boots apotheek app bevat de volgende functionaliteiten: patiënt identificatie & registratie middels een apotheekportaal, of online via DigiD, inzicht in het actuele medicatieoverzicht (op basis van de informatie uit het Apotheek Informatie Systeem (AIS), informatie rondom medicatie en gebruik (o.a. met een koppeling naar Kijksluiter), het eenvoudig bestellen van herhaalmedicatie, de contactgegevens van de apotheek (locatie, telefoon, e-mail) en een link naar de online Boots webshop en de mogelijkheid om de app in het Nederlands of Engels te gebruiken. De functionaliteiten van de app worden periodiek verbeterd en uitgebreid.

Soms heb ik moeite met het begrijpen van de bijsluiter. Is daar een oplossing voor?

Ja die is er, Kijksluiter! Kijksluiter is een platform met ruim 10.000 animatievideo’s waarin de belangrijkste informatie uit de bijsluiter van een medicijn in begrijpelijke spreektaal wordt uitgelegd.

Hoe gaat de app om met het delen van privacygevoelige informatie?

De patiëntenapp voldoet aan alle relevante Nederlandse wet- en regelgeving, waaronder de AVG (algemene verordening gegevensbescherming). Voor online identificatie is daarom gekozen voor DigiD waarbij je, na het doorlopen van een eenmalig identificatieproces, je relevante gegevens kan inzien. Je hoeft DigiD enkel eenmalig te gebruiken voor de activatie van de app. Inloggen kan vervolgens met een persoonlijke code, een vingerafdruk of gezichtsherkenning (Face ID). Identificatie in de apotheek blijft ook mogelijk.

Worden er nog nieuwe functies aan de app toegevoegd?

Jazeker! De functies zoals opgenomen in de eerste versie van de app, zullen periodiek worden verbeterd en uitgebreid. Verder staat de ontwikkeling van een aantal nieuwe functies in de planning. Denk bijvoorbeeld aan een medicatie inname wekker, een chat-functie, video consult en het beschikbaar stellen van aanvullende talen. Suggesties voor verbetering zijn altijd welkom. Deze kun je sturen naar bootsapotheekapp@alliance-healthcare.nl.

Hoe weet ik of mijn medicijn klaar ligt?

De app geeft je de mogelijkheid om de voortgang van je bestelling zelf te volgen.

Is de app in meerdere talen beschikbaar?

De app is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Arabisch en Turks. Hierbij geldt dat de taal die op de telefoon staat ingesteld, wordt gevolgd. Wanneer de ingestelde taal niet Nederlands is èn de gevraagde taal niet beschikbaar is, dan wordt de app in de Engelse taal vertoond.

Is de app voor alle mobiele telefoons beschikbaar?

De Boots apotheek app is beschikbaar voor nagenoeg alle gebruikers van mobiele telefoons. Je kunt de app downloaden in de Apple App Store (IoS) en Google Play (Android).

Kan ik mij ook afmelden?

Ja, vanuit je persoonlijke instellingen kun je het account verwijderen via de functie ‘Verwijder account’. Hierna wordt de koppeling met de apotheek verbroken en al je gegevens uit de database van de Boots apotheek app verwijderd.

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik overstap naar een andere apotheek?

Indien je overstapt naar een andere apotheek dan zal de Boots apotheek app niet meer worden geactualiseerd op basis van de verstrekte medicatie. Je kunt je account via de persoonlijke instellingen verwijderen. Indien je nieuwe apotheek deze Boots apotheek app ook aanbiedt, dan kun je de app opnieuw installeren en bij het registratieproces je nieuwe apotheek selecteren.

Wanneer ik overstap naar een andere apotheek, hoe wordt mijn medicatiedossier dan overgedragen?

Het patiëntendossier uit de app kan niet worden overgedragen naar een andere apotheek of app. Wanneer je je bij een andere apotheek inschrijft, kun je je nieuwe apotheek vragen om je dossiers op te vragen bij de apotheek waar je eerder ingeschreven stond.

Toont de patiëntenapp ook baxterinformatie?

De app toont je volledige medicatieoverzicht, dus ook de baxterinformatie.

Welke medicatie is zichtbaar in mijn medicatieoverzicht?

Je medicatieoverzicht toont in het begin alle medicatie die je Boots apotheek de afgelopen 12 maanden aan je heeft geleverd. Medicatie die je volgens het recept al niet meer gebruikt, kun je naar de Historie verplaatsen via ‘Stop medicatie’. Medicatie die je vanuit een andere apotheek krijgt en medische hulpmiddelen, maken geen onderdeel uit van het medicatieoverzicht.

Wat moet ik doen als het medicatieoverzicht niet klopt?

Aangezien het medicatieoverzicht een samenvatting is van gegevens zoals die in de apotheek bekend zijn, kun je het beste contact opnemen met je apotheek. Eventuele aanpassingen zijn daarna zichtbaar in de app.

Wat doe ik als ik op het medicatieoverzicht medicatie tegenkom die ik niet (meer) gebruik?

De medicatie die je niet meer gebruikt, kun je uit het overzicht verwijderen door deze te stoppen. Selecteer hiervoor het betreffende medicijn en kies vervolgens voor de functie ‘Stop medicatie’. Als je eerder dan gepland stopt met deze medicatie, informeer dan je apotheek. Sinds de laatste update is het ook mogelijk medicatie te pauzeren en weer te hervatten.

Welke informatie rond het geneesmiddel wordt getoond in de app

Voor ieder medicament is de bijsluiter vanuit de app te bekijken en als download op de telefoon op te slaan voor latere (en offline) inzage. Daarnaast is er de mogelijkheid om de Kijksluiter te bekijken.

Waar kan ik aanvullende informatie over mijn medicatie vinden in de Boots apotheek app?

Door een medicijn in je medicatieoverzicht te selecteren kun je de gebruiksinformatie inzien, de bijsluiter raadplegen en/of een animatievideo bekijken (KIJKsluiter).

Wat moet ik doen als het medicatieoverzicht niet al mijn actuele medicatie toont?

Het medicatieoverzicht is een samenvatting van medicatie die je geleverd hebt gekregen vanuit je eigen Boots apotheek. Medicatie die je recent van bijvoorbeeld een dienstapotheek hebt ontvangen, wordt niet in het medicatieoverzicht getoond. Wanneer je de vervolglevering vervolgens van je eigen Boots apotheek ontvangt, wordt het medicijn wel getoond in het medicatieoverzicht.

Kan ik alle medicatie via de app bestellen?

Soms kun je medicatie die wel herhaald mag worden niet via de app bestellen. Dit is in het geval van een (automatische) herhaalafspraak met apotheek, medicatie waarover je met je apotheek (automatische) herhaalafspraken hebt gemaakt en medicatie die je in zakjes per innamemoment geleverd krijgt (Medirol). Deze medicatie is wel zichtbaar in het medicatieoverzicht, maar is voorzien van de melding “Wordt automatisch herhaald”. Daarnaast is medicatie wat via een nieuw recept bij de voorschrijver moet worden aangevraagd, niet via de Boots apotheek app te bestellen. Bij deze medicatie staat de melding “Voor herhalen neem contact op met de voorschrijver”.

Kan ik de bestelstatus via de app volgen?

De Boots apotheek app laat de volgende statussen zien rondom bestelde medicatie: Aangevraagd – Herhaalverzoek gestuurd naar apotheek | Klaar om te leveren – Herhaalverzoek verwerkt, afhaalbericht volgt via apotheek | Afgeleverd – Herhaalverzoek afgerond, opgehaald of nog te leveren. Bij afkeur van een herhaalverzoek volgt de melding: Afgewezen – Het verzoek is afgewezen door je apotheek. Je kunt contact opnemen met de apotheek indien uitleg gewenst is.

Een bestelling heeft de status “Afgeleverd” maar ik heb de medicatie nog niet (volledig) ontvangen. Hoe zit dit?

De orderstatus verandert automatisch 15 dagen na “Klaar om te leveren” in de status “Afgeleverd”. Dit omdat wij (nog) geen melding krijgen wanneer de medicatie (volledig) is afgeleverd door je Boots apotheek. Medicatie die je nog niet (volledig) hebt ontvangen, wordt nog (na)geleverd door je apotheek en hierover ontvang je een afhaalbericht.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen?

Het kan voorkomen dat de bevestigingsmail in de spamfolder terecht is gekomen. Let op: vaak is het zo dat je niet op de getoonde link kan klikken zolang de mail in de spamfolder zit. Je moet deze dan dus eerst verplaatsten naar je Postvak IN.
"
Scroll to top