Veelgestelde vragen Boots app
Algemeen
Hoe kan ik uitloggen of mijn account verwijderen?
1. Ga naar je profiel (meest rechtse tabblad onder in de app)
2. Ga naar instellingen (klik op het Tandwieltje rechts bovenin de pagina)
3. Klik op de drie puntje rechtsboven en kies 'Uitloggen' of 'Verwijder account'
Hoe wordt omgegaan met mijn gegevens?
De Boots app voldoet aan alle relevante Nederlandse wet- en regelgeving, waaronder de AVG (algemene verordening gegevensbescherming). Voor online identificatie is daarom gekozen voor DigiD waarbij je, na het doorlopen van een eenmalig identificatieproces, je relevante gegevens kan inzien. Je hoeft DigiD enkel eenmalig te gebruiken voor de activatie van de app. Inloggen kan vervolgens met een persoonlijke code, een vingerafdruk of gezichtsherkenning (Face ID). Identificatie in de apotheek blijft ook mogelijk.
Is de app voor alle mobiele telefoons beschikbaar?
De Boots app is beschikbaar voor nagenoeg alle gebruikers van mobiele telefoons. Je kunt de app downloaden in de App Store (IOS) en Google Play (Android).
Kan ik kiezen voor een andere taal?
De huidige versie is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Turks en Arabisch. Hierbij volgt de app de taal die op de telefoon staat ingesteld. Wanneer de ingestelde taal niet Nederlands is èn de gevraagde taal nog niet beschikbaar is, dan wordt Engels als taal toegepast.
Waar kan ik met vragen over de werking van de Boots app terecht?
Op verschillende plaatsen in de app vindt je een i als je daar op klikt kom je bij de veelgestelde vragen terecht. Staat het antwoord op je vraag hier niet tussen? Gebruik dan het contactformulier om je vraag te stellen. Het contactformulier is te vinden op de website www.bootsapotheek.nl/contact-boots-app of via contact (rechts bovenaan de website) - Boots app.
Wat als ik overstap naar een andere apotheek?
Als je overstapt naar een andere apotheek dan zal de Boots app niet meer worden geactualiseerd op basis van de verstrekte medicatie. Je kunt je account dan via de persoonlijke instellingen verwijderen. Stap je over naar een andere Boots apotheek, dan kun je de Boots app opnieuw installeren en bij het registratieproces je nieuwe Boots apotheek selecteren.
Welke functionaliteiten zijn beschikbaar?
De Boots app bevat de volgende functionaliteiten: patiënt identificatie en registratie middels een apotheekportaal of online via DigiD. Inzicht in het actuele medicatieoverzicht (op basis van de informatie uit het Apotheek Informatie Systeem (AIS), informatie rondom medicatie en gebruik. Een medicatie inname wekker. Het eenvoudig bestellen van herhaalmedicatie. De contactgegevens van de apotheek (locatie, telefoon, e-mail). Een link naar de Boots webshop en de mogelijkheid om de app in het Nederlands, Engels, Turks of Arabisch te gebruiken. De functionaliteiten van de app worden periodiek verbeterd en uitgebreid.
Bestellingen
Medicatie niet te bestellen via Boots app.
Niet alle medicatie kan opnieuw worden aangevraagd. Dit kan om verschillende redenen zijn. Als je gebruikmaakt van de herhaalservice of de medirol, kun je geen recepten herhalen. Ook bepaalde soorten medicatie die een recept vereisen (zoals opiaten en slaapmedicatie), medicatie voorgeschreven door een specialist en medicatie waarvoor geen herhaalrecept beschikbaar is, kunnen niet opnieuw worden aangevraagd. Neem in dat geval contact op met je voorschrijver.
Mijn bestelling heeft de status 'afgeleverd', maar ik heb de medicatie nog niet (volledig) ontvangen.
De orderstatus verandert automatisch na 15 dagen van “Klaar om te leveren” naar de status “Afgeleverd”. Medicatie die je nog niet (volledig) hebt ontvangen wordt nog (na)geleverd door je apotheek en hiervoor ontvang je dan een afhaalbericht.
Hoe kan ik een gepauzeerd geneesmiddel weer actief maken?
1. Ga naar Medicatie (het middelste tabblad onder in de app) 2. 'Swipe' het geneesmiddel dat je weer actief wilt maken naar links 3. Kies 'Hervat' of 'Stop'
Hoe kan ik een herhaling plaatsen?
1. Ga naar Medicatie (het middelste tabblad onder in de app) 2. Klik op het artikel wat je wilt bestellen 3. Klik HERHAAL 4. De app vraagt om bevestiging en de app stuurt je verzoek naar de apotheek
Waar vind ik extra informatie over mijn medicatie?
1. Ga naar Medicatie (het middelste tabblad onder in de app) 2. Klik op het artikel waar u extra informatie over wilt krijgen 3. Scroll naar beneden naar medicatie informatie 4. Klik op 'Bijsluiter'
Herinneringen
Hoe stel ik een herinnering in?
1. Ga naar Medicatie (middelste tabblad onder in de app) 2. Kies het artikel waar je een herinnering voor in wilt stellen 3. Kies 'Wijzig' (bij Gebruikersinformatie) 4. Kies een dosering 5. Vul per dosis bij --:-- de tijd in (je kunt ook een moment kiezen)
Kan ik een herinnering uitzetten?
1. Ga naar uw Profiel (meest rechtste tabblad onder in de app) 2. Ga naar Instellingen (klik op het Tandwieltje rechts bovenin de pagina) 3. Zet Medicatie herinneringen onder berichtgeving uit.
Inloggen
Hoe kan ik mijn e-mail wijzigen?
1. Ga naar je profiel (meest rechtse tabblad onder in de app) 2. Ga naar instellingen (klik op het Tandwieltje rechts bovenin de pagina) 3. Klik op de drie puntje rechtsboven en kies dan 'Verwijder account'. 4. Maak een nieuw account aan met uw nieuwe e-mail.
Ik wil inloggen en krijg de melding "Er is iets misgegaan met je verzoek"
Waarschijnlijk heb je nog geen account aangemaakt met het gebruikte e-mailadres
Medicatieoverzicht
Mijn medicatieoverzicht/paspoort staat niet in de app.
Een officiele medicatie overzicht/paspoort vraag je aan bij je eigen apotheek. Je eigen apotheek kan de lijst met je doorlopen voor eventuele aanpassingen. Het overzicht in de Boots app is opgebouwd uit medicatie die je geleverd krijgt vanuit je Boots apotheek. Medicatie die je recent van bijvoorbeeld een dienstapotheek hebt ontvangen wordt niet in het medicatieoverzicht getoond. Wanneer je de vervolglevering vervolgens van je eigen apotheek ontvangt, wordt het medicijn wel getoond in het medicatieoverzicht.
Een medicatieoverzicht downloaden of printen
Op dit moment kun je het medicatieoverzicht nog niet downloaden vanuit de app om te delen of af te drukken. Dat komt doordat de lijst in de app wordt gemaakt op basis van de medicijnen die je bij je eigen Boots apotheek hebt gekregen. Medicijnen die je via een andere (dienst) apotheek hebt opgehaald staan niet in het medicatieoverzicht.
Hoe bouwt de app het medicatieoverzicht op?
Het medicatieoverzicht toont in het begin alle medicatie die je Boots apotheek de afgelopen 12 maanden aan je heeft geleverd.
Wat moet ik doen als het medicatieoverzicht niet klopt?
Het medicatieoverzicht is een samenvatting van medicatie die je geleverd krijgt vanuit je eigen Boots apotheek. Medicatie die je recent van bijvoorbeeld een dienstapotheek hebt ontvangen wordt niet in het medicatieoverzicht getoond. Wanneer je de vervolglevering vervolgens van je eigen apotheek ontvangt, wordt het medicijn wel getoond in het medicatieoverzicht.
Nieuw account aanmaken
Ik wil een nieuw account aanmaken en krijg de melding "E-mailadres bestaat al. Ga naar inloggen en gebruik dit e-mailadres"
1. Ga naar "Heb je al een account? Log in" 2. Log in met het e-mailadres dat je eerder hebt gebruikt om een account aan te maken.
Ik wil een nieuw account aanmaken en krijg de melding "Koppelen met apotheek niet gelukt"
Deze melding kan twee oorzaken hebben. 1. Je hebt een account aangemaakt met een ander e-mailadres 2. Je staat niet ingeschreven bij de gekozen Boots apotheek
Profiel
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
1. Ga naar uw Profiel (meest rechtste tabblad onder in de app) 2. Ga naar Instellingen (klik op het Tandwieltje rechts bovenin de pagina) 3. Kies onder ACCOUNT VEILIGHEID voor wachtwoord wijzigen 4. Je ontvangt een e-mail op het bij ons bekende emailadres met een link om je wachtwoord te wijzigen
Heb je een andere vraag over de Boots app?
Staat het antwoord op je vraag er niet bij, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via ons contactformulier.