Veelgestelde vragen (FAQ)

Algemeen

Heeft Boots in Nederland ook een Advantage spaartkaart ?

Helaas hebben we in Nederland geen Advantage spaarkaart systeem. Wel hebben we maandelijks aantrekkelijke kortingsacties, vergelijkbaar met die van onze Engelse collega's.Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang direct 10% korting op je volgende bestelling!

Waar kan ik een klacht melden?

We besteden vanuit Boots veel aandacht aan onze producten en aan de verzending van je bestelling. Ben je desondanks niet tevreden over onze producten of diensten neem dan contact op met onze klantenservice via ons contactformulier. Onderaan deze pagina vind je de link naar het contactformulier.

Zijn de producten van Boots dierproefvrij?

Onze producten zijn niet getest op dieren. We testen onze producten op mensen. We hebben onze producten getest op meer dan 200.000 mannen en vrouwen waardoor we de prestaties van onze producten kunnen beoordelen op verschillende huidtypes en omstandigheden.

Boots (online) Apotheek

Kan ik mijn medicijnen online bestellen?

Ja, bij Boots Apotheek bieden we de mogelijkheid om medicijnen online te bestellen. Dit kan op twee manieren: Herhaalrecepten: Als je een herhaalrecept tegoed hebt, kun je eenvoudig een e-mail sturen naar jouw Boots Apotheek. Zorg ervoor dat je alle benodigde informatie meestuurt, zodat we je snel kunnen helpen. Recept thuis: Heb je een recept thuis liggen? Dan kun je hiervan een foto maken en deze doorsturen via onze website: herhaalrecept bestellen. Zorg ervoor dat de tekst op het recept goed leesbaar is en vergeet niet je telefoonnummer in te vullen, zodat we je kunnen bereiken als we nog vragen hebben.

Waar kan ik terecht voor een vraag over mijn recept of medicatie?

In het kader van de privacy wet adviseren wij je om vragen omtrent medicatie direct te stellen via jouw Boots apotheek. Zoek je apotheek op en stel je vraag gemakkelijk en direct via het getoonde emailadres.

Zijn de producten uit de Boots webshop ook bij Boots Apotheek te koop?

Ja, de vestigingen van Boots Apotheek hebben een breed assortiment gezondheids- en schoonheidsproducten direct op voorraad. Als je wilt weten of jouw favoriete product beschikbaar is, aarzel dan niet om contact op te nemen met de dichtstbijzijnde Boots vestiging.

Hoe wordt de (bij)betaling van mijn receptgeneesmiddelen afgehandeld?

Bij Boots Apotheek worden geneesmiddelen die onder het geneesmiddelenvergoedingssysteem vallen automatisch gedeclareerd bij je zorgverzekeraar. Dit betekent dat de zorgverzekeraar het bedrag met je zal verrekenen, vooral als je eigen risico nog niet (volledig) is gebruikt. Ook alle bijbetalingen worden rechtstreeks via de zorgverzekeraar afgehandeld. Dit gebeurt afhankelijk van je polisvoorwaarden en het eigen risico. 

Waarom kan ik bij Boots Apotheek alleen met pinpas of creditcard betalen (pin-only)?

We begrijpen dat je misschien liever contant betaalt, maar bij Boots Apotheek kiezen we ervoor om alleen pinbetalingen te accepteren voor de veiligheid van zowel jou als onze medewerkers. Dit helpt ons om het risico op overvallen te minimaliseren. Veel van onze klanten waarderen het gemak en de betrouwbaarheid van pinbetalingen. Mocht je liever op rekening willen betalen, kun je altijd bij de apotheek informeren naar de mogelijkheden. We helpen je graag met het opzetten van een eenmalige of doorlopende machtiging voor automatische incasso.

Waar vind ik een vestiging van Boots Apotheek?

Boots Apotheek heeft meerdere locaties in Nederland! Je kunt eenvoudig de dichtstbijzijnde vestiging vinden via onze locatiezoeker, die je rechts bovenaan deze pagina vindt.

Boots webshop

Ik heb een vraag over een product.

Geen probleem! Onze klantenservice staat altijd voor je klaar om te helpen. Neem gerust contact met ze op via ons contactformulier. Je vindt de link naar het contactformulier onderaan deze pagina. We zorgen ervoor dat je snel een antwoord ontvangt.

Kan ik mijn bestelling ook in een van de Boots apotheken ophalen?

Nee, dat kan helaas niet. Je kan je bestelling wel laten bezorgen bij een PostNL afhaalpunt en het daar ophalen.

Leveren jullie ook aan andere landen?

Nee, vanuit de Nederlandse Boots webshop leveren we alleen aan adressen in Nederland. Het is niet mogelijk om pakketten in andere landen binnen of buiten Europa te laten bezorgen.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je een product dat je via de webshop hebt besteld wilt retourneren, kun je ons retourformulier invullen. Dit formulier is te vinden bij 'Ruilen & retourneren' onderaan de pagina. Hier staan ook onze retourvoorwaarden en vind je alle benodigde informatie.

Kan ik bij Boots alle producten retourneren?

Je hebt recht op een zichttermijn van 14 dagen, wat betekent dat je de bestelling binnen 14 dagen aan ons kunt retourneren. Houd er rekening mee dat cosmetica, geneesmiddelen en producten waarvan de verzegeling is verbroken, om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden. Als je een product liever eerst wilt testen voordat je het aanschaft, raden we je aan om naar een van onze Boots Apotheek vestigingen te gaan. Daar krijg je deskundig advies en helpen ze je graag verder.

Waar kan ik een productbeoordeling achter laten?

De populariteit van Boots-producten in Nederland groeit iedere dag en jij kunt daar een bijdrage aan leveren! We zouden het geweldig vinden als je een productbeoordeling op onze website achterlaat. Dit doe je eenvoudig door naar het betreffende product te gaan en op de link 'Een review schrijven' te klikken. Jouw mening is waardevol voor ons en helpt andere klanten bij hun keuze. Bedankt voor je hulp!

Heb je een andere vraag?

Staat het antwoord op je vraag er niet bij, aarzel dan niet om contact met ons of uw apotheek op te nemen via één van onze contactformulieren

"
Scroll to top