Boots Apotheek: Alles voor een goed gevoel.

Bij een Boots apotheek kun je terecht voor zowel medicijnen op recept als health & beauty producten. Hiermee heeft een Boots apotheek alles in huis om elke klant zich goed te laten voelen. Boots apotheken streven naar de hoogst mogelijke kwaliteit van dienstverlening. Zo hebben we een unieke bezorgservice waarbij we zelfs
gebruik kunnen maken van speciale bezorgdozen, zodat je niet thuis hoeft te blijven voor de bezorger. Ook kun je via onze Boots apotheek app al je apotheekzaken eenvoudig online regelen. In de apotheek hebben we een aparte spreekruimte voor persoonlijke gesprekken en onze medewerkers helpen je graag met tips en adviezen.


Altijd bereikbaar voor vragenAltijd bereikbaar voor vragen

Altijd bereikbaar voor vragen

Altijd bereikbaar voor vragen

Je kunt altijd bij de Boots apotheek terecht met vragen en we doen er alles aan om onze klanten zo goed mogelijk te helpen. De zorg rondom receptgeneesmiddelen komt daarbij natuurlijk op de eerste plaats. Maar ook voor informatie over ziekten en medische hulpmiddelen en vragen over geneesmiddelen die zonder recept in de apotheek verkrijgbaar zijn, ben je bij ons aan het juiste adres. Onze medewerkers staan je graag te woord. Ook de apotheker is altijd bereikbaar voor vragen of een persoonlijk gesprek. Klik hier voor de dichtstbijzijnde Boots apotheek. 

Zorgvuldige medicatiebewaking voor een veilig gebruik van geneesmiddelen

We geven een receptgeneesmiddel niet zomaar mee. Eerst controleren we zorgvuldig of het middel zonder problemen gebruikt kan worden. Medicatiebewaking noemen we dat. Om dit goed te kunnen doen, houden we altijd precies bij welke geneesmiddelen iemand gebruikt. Zo kun je er zeker van zijn dat een nieuw geneesmiddel veilig gebruikt kan worden. Ook vrij verkrijgbare geneesmiddelen kunnen niet altijd zonder problemen met receptgeneesmiddelen worden gecombineerd. Geef het daarom altijd aan de apotheek door als je geneesmiddelen gebruikt die bijvoorbeeld zonder recept bij de drogist zijn gekocht. Het is voor optimale medicatiebewaking ook van belang dat u, indien nodig, de volgende punten aan ons doorgeeft: 

- Allergiën waar je last van hebt.
- Welke medicijnen je nog meer gebruikt en waar wij geen recept voor hebben gekregen.
- Zwangerschap en borstvoeding


Zorgvuldige medicatiebewaking voor een veilig gebruik van geneesmiddelenZorgvuldige medicatiebewaking voor een veilig gebruik van geneesmiddelen

Als je een geneesmiddel voor de eerste keer gaat gebruiken, geven we ook altijd extra uitleg en instructies. Intensieve controle achter de schermen en het baliegesprek bij de start van de medicatie zijn namelijk cruciale voorwaarden voor verantwoord medicijngebruik. Bij de eerste herhaling van een geneesmiddel zullen de ervaringen hiervan met je besproken worden. Zo werken we voorturend aan de veiligheid van onze patiënten. Klik hier voor meer informatie over het eerste uitgiftegesprek en de kosten die hieraan zijn verbonden.

Regelmatig overleg met de arts

Regelmatig overleg met de arts

Het kan voorkomen dat een recept onduidelijkheden bevat of dat het voorgeschreven geneesmiddel minder of niet geschikt is. Dat kan bijvoorbeeld het geval zijn bij zwangerschap/borstvoeding, bij een allergie of als je al behandeld wordt met andere geneesmiddelen. In dat geval neemt de apotheek altijd contact op met de arts die het geneesmiddel heeft voorgeschreven om de beste zorg te kunnen leveren afgestemd op de persoonlijke situatie van de klant. Onze apothekers en de huisartsen hebben ook structureel overleg. Ze werken intensief samen op het gebied van geneesmiddelen en geneesmiddelenvoorlichting. De Boots apothekers brengen tijdens dit overleg specifieke kennis over geneesmiddelen in. Dit helpt artsen om een gerichte keuze te maken uit het grote aanbod van geneesmiddelen. En dat is weer belangrijk voor de gezondheid van onze klanten!


Altijd bereikbaar voor vragenAltijd bereikbaar voor vragen

Altijd bereikbaar voor vragen of een persoonlijk gesprek

Wil je een keer praten over je geneesmiddelgebruik, heb je een vraag over een pijnstiller of wil je uitleg over het gebruik van je inhalator? Kom dan gerust eens langs. Je kunt hiervoor een afspraak maken of gewoon even binnenlopen tijdens het inloopspreekuur van de apotheker. Op de pagina van jouw eigen Boots apotheek kun je zien wanneer dit inloopspreekuur wordt gehouden. Klik hier voor een Boots apotheek bij jou in de buurt.

Alle Boots apotheken beschikken over een aparte spreekruimte voor een gesprek onder vier ogen. Deze spreekruimte wordt ook gebruikt voor bijvoorbeeld inhalatieinstructies of uitleg over een bloedsuikermeter. Ook voor meer privacy kun je altijd vragen naar een gesprek in onze spreekkamer.

Samenwerking

Boots apotheek is met bijna 60 apotheken een van de grotere apotheekketens in Nederland. Om onze klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, werken wij

met verschillende partijen samen. Voor medicatie die speciaal gemaakt moet worden maken wij bijvoorbeeld gebruik van de diensten van de Fagron groep. Voor herhalingsreceptuur van chronische medicatie maken wij zoveel mogelijk gebruik van de Central Fulfillment Pharmacy van Alliance Healthcare die de medicatie voor ons klaarmaakt en etiketteert. Voor MediRol maken wij gebruik van de diensten van baxterbedrijf Spits. Voor medische hulpmiddelen en zorgprogramma's maken wij gebruik van Alcura Apotheek.

In het kader van kwaliteits-en medicatiebewakingseisen zullen wij indien van toepassing medische gevens doorgeven aan deze externe partijen. Vanzelfsprekend hanteren ook deze bedrijven een zorgvuldig privacybeleid. Voor meer informatie over ons privacy beleid klik hier.

Oude geneesmiddelen

Oude geneesmiddelen

Veel mensen spoelen het laatste restje van een antibiotica drankje of geneesmiddelen die ze niet meer gebruiken door de gootsteen of het toilet. Hierdoor komen geneesmiddelresten in het water terecht. Het water wordt door de water zuiveringsbedrijven gezuiverd maar ze kunnen de geneesmiddelresten daar niet uithalen. Zo kan het gebeuren dat ons lekkere glaasje water uit de kraan resten van antibiotica of andere geneesmiddelen bevat. Daarom is het belangrijk om oude geneesmiddelen in te leveren bij de milieustraat of de apotheek. Verwijder vooraf thuis doosjes en etiketten, zodat de privacy gewaarborgd blijft.

Privacy

Boots Nederland B.V. hecht veel waarde aan de bescherming van jouw privacy en de veiligheid van je persoonsgegevens. Wij zijn ons ervan bewust dat we met vertrouwelijke gegevens werken en dat het waarborgen van de privacy hierdoor extra belangrijk is. Persoonsgegevens zullen uitsluitend worden verwerkt in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) en andere toepasselijke wet- en regelgeving. Je kunt in ons Privacy Statement zien hoe wij met jouw vertrouwelijke persoonsgegevens omgaan. 

In sommige gevallen, bijvoorbeeld buiten diensttijd of bij een ongeluk, is het niet (altijd) mogelijk om naar jouw eigen apotheek of huisarts toe te gaan. Omdat het belangrijk is dat de zorgverlener waar je op dat moment naar toe gaat in jouw medisch dossier kan kijken zal de apotheek je toestemming vragen voor het Landelijk Schakelpunt (LSP). Hiermee geef je de apotheek toestemming om je medisch dossier toegankelijk te maken voor andere (waarnemend) huisartsen,  (dienst)apotheken, medisch specialisten (in ziekenhuizen en andere aangesloten zorginstellingen), artsen verstandelijk gehandicapten, verpleegkundig specialisten en physician assistants in de regio. Andere zorgaanbieders zoals bedrijfsartsen en arbo-artsen, zorgverzekeraars en de overheid kunnen via het LSP niet bij jouw medische gegevens. Je kunt op ieder moment je toestemming voor het LSP weer intrekken, maar besef wel dat daardoor een zorgverlener niet bij jouw medische gegevens kan en dat maakt het voor hem/haar een stuk lastiger om te bepalen welk geneesmiddel of behandeling het beste bij je past. 

Vaste Apotheek

Uiteraard is de patiënt vrij om naar de apotheek van zijn keuze te gaan en ook van apotheek te veranderen, als hij dat wenst. Wij raden het aan om naar een vaste apotheek te gaan. Alleen als er een permanente relatie is tussen de patiënt en de apotheek én de gegevensuitwisseling via het LSP wordt toegestaan, hebben wij een volledig dossier. Pas dan kunnen wij op de beste wijze onze taken verrichten, namelijk het verstrekken van de medicijnen en het bewaken en begeleiden van het medicijngebruik.

Klantentevredenheidsonderzoek

Klantentevredenheidsonderzoek

Boots heeft service hoog in het vaandel staan en wij streven naar continue verbetering van onze diensten. Dat beschouwen wij als integraal onderdeel van onze dienstverlening. Daarom voeren wij op reguliere basis een klanttevredenheidsonderzoek onder onze klanten uit.

"
Scroll to top